.

РусскийУкраїнськаEnglish

СПЕЦИФІЧНІСТЬ ПЕЧЕР І СПЕЛЕОЛОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

 

Положення даного закону враховують та визнають унікальну специфіку спелеологічної діяльності та особливості таких геологічних об’єктів як печери.

Стаття 6. Специфічність об'єктів печер.

Унікальна особливість та специфіка печер, як природних об'єктів, обумовлена наступними істотними факторами:

-        печери являють собою особливий тип інтегральних природних ресурсів, що володіють підвищеною науковою та культурною цінністю що потребують особливих підходів до їх використання та охорони;

-        діюча практика надання окремим печерам статусу пам'ятників природи в рамках існуючої категорії геологічних пам'ятників не враховує принципову відмінність печер як специфічного виду підземних ландшафтів-геосистем від інших поверхневих геологічних об'єктів;

-        розосередженість печер на великій території, почасти - важкодоступної, що повністю ускладнює їх пошук, дослідження та охорону силами державних організацій і службовців;

-        для печер характерні повна темрява, низька температура, висока вологість, замкнутий та стиснений простір, обмеженість видимості, складність орієнтації, тяжкий для пересування рельєф, відсутність світлових, аудіо та інформаційних подразників, численні фактори стресового психоемоційного впливу.

-        печерні об’єкти з’являються виключно внаслідок самодіяльної ініціативної діяльності громадських спелеологічних організацій та індивідуальних спелеологів в результаті пошуку печер та подальшого їх дослідження ними.

 

Стаття 7. Специфічність  спелеологічної діяльності.

-        специфіка відкриття та дослідження печер обумовлена тривалим перебуванням під землею, в умовах низької температури, високої вологості, замкнутого та обмеженого простору та колективу людей, повної ізоляції від звичних і необхідних людині подразників - світлових, аудіо, інформаційних, наявності інших факторів психоемоційного впливу, дуже складним для пересування рельєфом, що потребує альпіністської підготовки;

-        високий рівень складності та вимог до професійної, фізичної та технічної підготовки спелеологів, що займаються дослідженнями печер, необхідності володіння ними спеціальними спортивними навичками;

-        необхідність володіння спелеологами специфічними їхнім завданням знаннями та уміннями ними користуватися при максимальних фізичних навантаженнях і в екстремальному та агресивному середовищі;

-        специфічні навички, необхідні для тривалого, багато-добового перебування під землею, на граничних глибинах і на великому видаленні від виходу на поверхню, при більших фізичних навантаженнях, стійкість до відсутності зручностей;

-        небезпека та складність професії спелеолога;

-        численність і різноманіття печерних об'єктів, що потребують дослідження та охорони;

-        дуже великий перелік фахівців з самих різних галузей знань, необхідних для спелеологічної діяльності, які не можуть бути зосереджені в одній державній установі;

-        фактично єдино можлива практика проведення досліджень печер, по-перше, винятково у формі ініціативної діяльності спелеоклубів та окремих спелеологів, по-друге - здійснення спелеологічної діяльності на громадських засадах, без державного планування та фінансування;

-        неможливість і економічна недоцільність включення печерних об'єктів у будь-які державні плани або програми для фінансування їхнього масового дослідження (крім випадків окремих, особливо виняткових печер);

-        неможливість персоналу державних органів у принципі здійснювати контроль за станом охоронюваних печерних об'єктів внаслідок специфіки умов доступу в печери;

 

 

Стаття 8. Врахування специфіки печерних об'єктів і спелеологічної діяльності.

Зазначена специфіка печерних об'єктів і спелеологічної діяльності повинна враховуватися всіма державними органами та органами місцевого самоврядування в їхній діяльності, а також при розгляді ними всіх пов'язаних із цим питань і звернень спелеологічних організацій.

 

Стаття 9. Роль спелеологічних організацій в справі дослідження печер.

Даним законом визнається провідна роль недержавних громадських спелеологічних організацій та окремих спелеологів в справі пошуку, відкриття, дослідження та охорони печер як геологічних пам’яток України та регламентуються основні засади такої діяльності.

 

РОЗДІЛ III.

ПРАВОВИЙ СТАТУС ПЕЧЕР

 

Стаття 10. Режим охорони і використання печерних об’єктів.

У відповідності до Закону України «Про природно-заповідний фонд України» печерні об’єкти, як складова частина природно-заповідного фонду, становлять національне надбання щодо яких встановлюється особливий режим охорони і використання.

 

Стаття 11. Основні категорії правового статусу печери.

Відповідний статус надається печерному об’єкту як особливий вид реалізації   його обов’язкового резервування у відповідності до Статті 55 ЗУ «Про природно-заповідний фонд України».

Для карстових та печерних об’єктів встановлюються наступні категорії правового статусу печери як пам'ятника природи в категорії геологічних пам'ятників:

1)     статус печерного об’єкту по замовчуванню (тимчасовий);

2)     офіційний тимчасовий статус печерного об’єкту;

3)     офіційний постійний статус печерного об’єкту;

4)     статус пам’ятки природи загальнодержавного або місцевого рівня.

 

Стаття 12. Набуття печерними об’єктами правового статусу.

1. Тимчасовий правовий статус печерного об’єкту за замовчуванням як окремого виду геологічного пам'ятника карстовий об'єкт автоматично набуває  згідно самого факту його відкриття та з моменту публічного повідомлення про це. З цього моменту дана печера вважається (по замовченню) існуючою та відкритою як геологічний пам’ятник.

2. Офіційний тимчасовий статус печерного об’єкту надається карстовому об'єкту по заявочному принципу з моменту подачі відповідного повідомлення про факт відкриття печери в уповноважений державний орган – Держгеокадастр та її внесення (реєстрації) в резервному каталогу печер (Розділ XI).

3. Офіційний постійний статус печерного об’єкту надається карстовій порожнині на підставі подачі спелеологічною або науковою організацією відповідно оформленої та документально підтвердженої заявки в уповноважений державний орган (Держгеокадастр) та внесення відповідного запису в кадастр печер.

На цій підставі здійснюється перенос запису про печеру з резервного каталогу печер в офіційний державний кадастр. З цього моменту печерна порожнина рахується повністю існуючою печерою, що офіційно зареєстрована та визнана державою як геологічний пам’ятник.

Перелік документів, що надаються в Держгеокадастр до заявки про офіційну реєстрацію печерного об’єкту, визначені в  Ст.58 даного Закону.

4. Набуття печерним об’єктом офіційного статусу пам’ятки природи державного або місцевого рівня здійснюється згідно норм ЗУ «Про природно-заповідний фонд України» та ЗУ "Про охорону навколишнього природного середовища" і можливе тільки після попереднього отримання ним офіційного статусу печерного об’єкту згідно п.4 Ст.58 даного Закону.

 



 

Лента последних новостей

 

 Новые районы в пещере Оптимистической !!!

читать дальше >>>

Покушение на жизнь!

Отстаивание пещер под дулом пистолета.
Читать дальше>>>


Музей спелеологии

Мы обращаемся ко всем с большой просьбой!
Если у вас или ваших знакомых есть старое снаряжение, экспонаты связанные с эволюцией света или старые горелки-примусы пожалуйста свяжитесь с нами и передайте их в музей.читать дальше>>>


Зачем чиновникам пещеры?

altНПП Днестровский каньон, как следовало ожидать, не только рейдеры, но и полные бездельники. Всем известен факт про то, как рейдерскими способами...

итать дальше >>>





Сейчас 57 гостей онлайн

ЗУРСГС Сайт спелеологов »


Погода в Королевке »

КОНТАКТЫ »

Контакты

Экскурсии в пещеры »

Статистика »

Сегодня411
Вчера1087
На этой неделе3867
В этом месяце14292
Всего830673